welkom

welkom bij Saisir le jour!!!

dinsdag 14 februari 2012

Strijd voor goede zorg

Vandaag een enerverende dag achter de rug!!
Vanmorgen om half 9 op weg naar de jaarbeurs in Utrecht.


Ik zal in het kort vertellen waarom. Al 32 jaar werk ik in de zorg en doe dit met veel plezier en liefde, mijn hart ligt in de zorg!!!! Maar de laatste tijd zijn er heel veel veranderingen, waaronder ook bezuinigingen. Nu ben ik al die jaren vrij flexibel geweest en was niet zo gauw van mijn stuk te brengen en paste me altijd weer aan de situatie op dat moment, zolang de cliënt er maar niet de dupe van werd en ik weer met voldoening naar huis kon gaan. Maar de laatste tijd wordt het uiterste van ons gevraagd, we krijgen er steeds meer taken bij en we moeten het werk met steeds minder mensen doen. 
1 maart loopt ons CAO af en volgens ABVA KABO liggen er plannen bij de hoge bazen om in het nieuwe CAO de ORT (onregelmatigheidstoeslag) er af te halen plus in de piekuren meer personeel en in de andere uren moeten we het maar met 1 of 2 mensen zien te redden, wat dus tot gevolg heeft dat er helemaal geen tijd meer is om nog wat leuke dingen met de cliënten te gaan doen En zo zijn er nog een aantal dingen wat de bazen willen gaan veranderen. En nu wordt het tijd om in te grijpen, Nederland gaat vergrijzen, maar de zorg gaat op deze manier leeglopen en hoe moet het gaan met de ouderen van nu, die zich echt te pletter hebben gewerkt, om Nederland weer op de rails te krijgen na de oorlog en hoe moet het met de volgende generatie??? Op  deze manier kunnen we ook geen kwaliteit van zorg meer leveren en wordt het op deze manier ook niet meer aantrekkelijk om in de zorg te gaan werken. en ik wil weer met trots kunnen zeggen, ik werk in de zorg, het mooiste vak wat er bestaat!!!!



Het was een superdag, met ong. 500 collega's uit heel het land, het leek net 1 grote zorgfamilie en allemaal voor hetzelfde doel!! De volgende stap is om zoveel mogelijk handtekeningen te vergaren, die het eens zijn met ons en achter ons staan en dan gaan we in maart deze petitie met zoveel mogelijk handtekeningen aanbieden aan de hoge bazen. En in die petitie staat het volgende:


Het is me toch niet gelukt om het in het kort te vertellen, maar ik hoop dat het goed overgekomen is. Normaal ben ik niet zo'n strijdvaardig type, maar ik moet wel, als iedereen zegt, ach er verandert toch niets, verandert er ook niets!! Hopelijk heb ik jullie niet verveelt met mijn verhaal, maar dit houdt me ook bezig en wil ik ook delen met jullie!!
Bedankt voor jullie leesgeduld en tot de volgende post.

Nu een wolkje voor de zon, maar hopelijk schijnt weer gauw de volle zon in de zorg!!!


Een fijne week!!
Lieve groeten.
Monique

PS, de petitie kan je tekenen op de site van de ABVAKABO,  hopelijk willen jullie de moeite nemen, alvast heel erg bedankt!!!!

4 opmerkingen:

It's me zei

Ik hoop dat de zon binnenkort weer volop schijnt in de zorg....dat is zooo hard nodig !!...liefs van mij...xxx..

Anita zei

Goed gedaan Monique, opkomen voor de zorg. Ik sta vierkant achter je. Waar kan ik de petitie tekenen. Warme groet Anita

What's in a day zei

Wow super van je...waar moet het heen met al die bezuinigingen...je wordt er soms zo moe van..en dan zeggen zorg kan altijd beter, ja de mensen die er werken willen wel, maar de regering niet..
Kop op jij hebt een goede zet gedaan...

Lieve groetjes,
♥Eefie

Stina zei

sta helemaal achter je,goed zo!!!